✫✫✫Sleep = What's That?✫✫✫






Känner att jag lider av grov sömnbrist. Har inte sovit mer än ca 4 timmar per natt på över 2-3 veckor. Ögonen är trötta och spända, kroppen är matt, hjärnan är ur funktion och förvirrad.
Får vara nog nu, sitta och slösa tid i onödan på oviktiga saker. Nu är det dags att åter igen gå över till Little Goody Toe Shoes School Girl. Man kommer ingenstans i dagens läge utan en riktig utbildning. Och mitt problem är ju att jag har huvudet till skolan men jag har varit slapp och dragit ut på tiden. Dags att avsluta denna fasen och förbereda sig för att gå in i nästa.
Kommer söka högskola främst i Göteborg, sedan även Stockholm och Lund. Helst vill man ju hamna i Skåne län, har en svaghet för dessa tungvridande människor. ;)
Men vad jag kommer läsa har jag ännu inte kommit i underfund med, det står emellan ekonomi och språk. Men vem vet, kanske ändrar mig totalt då stunden närmar sig.

Hade ett långt samtal inatt med god gammal vän till mig som man verkligen gått igenom allt med. Tur med dessa telefon kort för utlandet, annars så skulle samtalet gått på 4-5 siffriga belopp :P
Vi tog igen all förlorad tid och pratade igenom allt som vi missat under de månader, snart året vi inte setts.
Det är svårt för en människa som endast har en kultur (ex. svensk) att förstå hur en människa med 2 kulturer (ex. rysk/svensk) tänker och handlar.
I hemlandet så har nästan alla mina vänner redan avslutat universitet, högutbildade, högt uppsatta arbeten, gifta, planerar barn osv. Men här är det tvärtom, alla är slappa och drar ut på tiden. Oturligt nog så fastnade jag i detta med :(  


Måste verkligen få sova ut och reda ut mina tankar i lugn och ro. Att kroppen är matt har jag inget emot, men att ögonen spänner så mycket som dom gör. Gör det hela bara obehagligt.
Ska ordna upp det sista halvåret här, sen vem vet var man hamnar. Vill ha en förändring, vill ha något nytt, vill gå framåt. 
Ska jag fortsätta att strunta i sömnen så, då ska jag använda tiden till något vettigt.



De enklaste frågorna är de svåraste att besvara
//Stanislaw Jerzy Lec

Hur många masker måste inte människan anlägga, för att inte känna slagen i ansiktet//Stanislaw Jerzy Lec


Promices to keep
...
...and miles to go...
...before I sleep...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback